loading...

شیرز نقد و بررسی

بازدید : 214
جمعه 29 آبان 1399 زمان : 19:37

خطیب زاده: کانادا به جای دلسوزی منافقانه با تروریسم اقتصادی آمریکا همراهی نکند

سخنگوی وزارت خارجه به دولت کانادا توصیه کرد به جای دلسوزی منافقانه برای حقوق بشر مردم ایران از همراهی با تروریسم اقتصادی دولت آمریکا دست برداشته و میزبانی مفسدان و سارقان ثروت‌های مردم ایران را متوقف کند.

خطیب زاده: کانادا به جای دلسوزی منافقانه با تروریسم اقتصادی آمریکا همراهی نکند​​​​​​​

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی‌ایران، طرح قطعنامه حقوق بشری در سازمان ملل متحد توسط دولت کانادا و تکرار ادعاهایی مبتنی بر «گزارش‌های غیرواقعی و ساختگی» را فاقد وجاهت قانونی و غیر قابل قبول خواند.

خطیب زاده عنوان کرد: جای تاسف است که بعضی از کشورها از جمله کانادا، حقوق بشر و سازوکارهای بین المللی آن را ابزار پیشبرد مطامع و اغراض سیاسی خود می‌کنند.

وی تاکید کرد: چنین اقدامات غیر سازنده‌ای نه تنها کمکی به ارتقای وضعیت حقوق بشر و احترام به آن در سطح جهانی نمی‌کند بلکه صرفا موجب دامن زدن به کلیشه‌سازی‌های منفی و برچسب‌زنی سیاسی علیه کشورهای مستقل می‌شود.

* توصیه به دولت کانادا: میزبانی مفسدان و سارقان ثروت‌های مردم ایران را متوقف کن

خطیب‌زاده افزود: اقدام دولت کانادا و دیگر بانیان این قطعنامه که مصداق بارز سوءاستفاده از مفاهیم و ارزش‌های متعالی حقوق بشری برای پیشبرد اغراض کوته بینانه سیاسی است، محکوم و فاقد هرگونه وجاهت و اثر قانونی می‌دانیم.
وی با اشاره به این واقعیت که از بین ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل متحد، ۱۱۴ کشور با رای منفی یا ممتنع خود نارصایتی خود را از رویکرد ریاکارانه بانیان قطعنامه ابراز کردند، به دولت کانادا توصیه کرد به جای دلسوزی منافقانه برای حقوق بشر مردم ایران از همراهی با تروریسم اقتصادی دولت آمریکا علیه ملت ایران دست برداشته و میزبانی مفسدان و سارقان ثروت‌های مردم ایران که کانادا را خانه امنی برای انتقال و سرمایه‌گذاری اموال به یغما برده یافته‌اند، متوقف کند.

* ۱۱۴ کشور به قطعنامه پیشنهادی کانادا رای منفی یا ممتنع دادند و یا در جلسه رای‌گیری شرکت نکردند

سخنگوی وزارت خارجه همچنین اشاره کرد: قطعنامه پیشنهادی کانادا که چندین سال است در راستای سیاست‌های خصمانه این کشور علیه جمهوری اسلامی‌ایران مطرح می‌شود امروز با رای کمتر از نیمی‌از کشورهای عضو سازمان ملل از جمله رژیم صهیونیستی، آمریکا، عربستان سعودی، بحرین، امارات، آلبانی، انگلیس، کانادا به تصویب رسید. ۱۱۴ کشور به این قطعنامه رای منفی یا ممتنع دادند و یا در جلسه رای‌گیری شرکت نکردند.

سعید خطیب زاده با «معنادار» توصیف کردن حامیان قطعنامه ضد ایرانی، اقدام کانادا در گردهم آوردن «جمعی از حکومت‌های بدسابقه در عرصه حقوق بشر» شامل رژیم‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی، بحرین و آمریکا برای آموزش حقوق بشر به مردم ایران را مایه شرمساری خواند و به مقامات کانادا توصیه کرد که بهتر است در جهت اصلاح عملکرد ضد بشری خود در داخل و خارج از این کشور برآیند و ضمن توقف سیاست نظام‌مند این رژیم در نسل کشی بومیان کانادا، پاسخگوی همدستی در ارتکاب جنایات ضد بشری رژیم‌های عربستان و اسرائیل علیه مردم یمن و فلسطین باشند.

به گزارش فارس، سفیر ایتالیا در تهران به عنوان حافظ منافع کانادا روز سه شنبه ( ۲۷ آبان ۱۳۹۹) از سوی مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه فراخوانده شد و مراتب اعتراض کشورمان به رفتارهای ضدحقوق بشری دولت کانادا و ریاکاری آنها در ارتباط با رعایت حقوق شهروندی و کنسولی اتباع ایرانی مقیم این کشور به وی ابلاغ شد. همچنین در اعتراض به دیگر اقدامات دولت کانادا، به حافظ منافع این کشور در تهران تاکید شد: دولت کانادا از سوی دیگر با تبدیل کردن این کشور به بهشت امن مفسدان اقتصادی و مجرمان مالی دنیا، همچنان از زیر بار مسئولیت تعقیب و دستگیری و استرداد مجرمانی نظیر محمودرضا خاوری که به دلیل اختلاس ۲.۶ میلیارد دلاری در این کشور و همانند شهروندان عادی به سر می‌برد، شانه خالی می‌کند، این در حالی است که خاوری در لیست هشدار قرمز اینترپل قرار دارد و دولت کانادا موظف به همکاری با اینترپل به منظور بررسی موضوع و استرداد نامبرده است. (اینجا بخوانید)

معرفی و بیوگرافی لولوش لامپروژ + معرفی تمام کانال ها و وب های من
بازدید : 199
جمعه 29 آبان 1399 زمان : 19:37

واکنش کدخدایی و قالیباف به تایید پرداخت یارانه جدید به مردم

واکنش کدخدایی و قالیباف به تایید پرداخت یارانه جدید به مردم

سخنگوی شورای نگهبان توضیحاتی درباره تائید طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی در جلسه امروز شورای نگهبان ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در توئیتی نوشت: « طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی که هفته قبل با ایراد اصل ۷۵ مواجه شده بود، پس از انجام اصلاحات از سوی نمایندگان مجلس در جلسه امروز شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مغایر شرع و قانون اساسی تشخیص داده نشد.»

همچنین محمدباقر قالیباف در توئیتی نوشت: «‏با همراهی و پیگیری نمایندگان محترم، طرح «حمایت معیشتی از مردم» با موافقت اعضای محترم شورای نگهبان به تصویب رسید. امید است با همکاری کامل مجلس و دولت، این طرح بخشی از فشارهای معیشتی را التیام بخشد و با تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، مانع از کوچک‌ شدن سفره خانوارها شود.

معرفی و بیوگرافی لولوش لامپروژ + معرفی تمام کانال ها و وب های من
بازدید : 363
پنجشنبه 28 آبان 1399 زمان : 14:38

سال ۱۳۵۷ روز ۲۲بهمن طلیعه پیروزی و شادی ملتی بود که خودرا رهاشده از زیر یوغ استعمار واستحمار ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی میدانستند ،

روز پیروزی خون بر شمشیر، روز موفقیت و رسیدن به سالها مبارزه و زندان وشکنجه انقلابیون و دورشدن شر شیطان است از سرمملکت ملت...

آمریکای جنایتکار و روباه پیر انگلستان خبیث وسگ زنجیریشان اسرائیل کودک کش توطئه چیدند

و دیوانه‌‌‌ای از زنجیر گریخته ومست قدرت به ملتی مظلوم و تازه رهاشده ،با قشون و لشکر و سپاهش...شهرها و روستاها را یک به یک به تصرف خود می‌آورد و شهرها واستانها را با بمب‌های آتشین به خاک وخون می‌کشید و مردم بی دفاع بیگناه را قلع وقمع میکرد ،

بدنهای سوخته و خانه‌های ویران شده و آوارگان از شهر ودیا و پناه جویان در کوه و صحرا نتیجه این ظلم بزرگ بود....

ملت به پا خواست و نوجوان و جوان و پیر سلاح بدست به فرمان امام خمینی رحمت الله علیه به میدان آمدند وانقلابی عظیم برپاشد وتار وپود استعمار و صدام ملعون به زباله دادن تاریخ ریخته شد...

جنگ تمام نشده، آمریکای جنایتکار دست به جنایتی بدتر از جنگ زد او ملت مارا تحریم اقتصادی و سیاسی و نظامی‌کرد ...همسایگان بی مرام وترسو و نامرد هم ماراتنها گذاشتند و وتحریم ملت را در تنگنای فقر و گرسنگی گذاشت ..

.اما ملت ایران با تمام کج خلقی‌های مسولین وابسته و خائن که جام زهر را به کام امام و قائد اعظم انقلاب ریخته و قطعنامه ۵۹۸را تحمیل کرده بودند از داخل بعنوان پیاده نظام دشمن به نقطه امید مردم و تنها تکیه گاهشان که ولایت فقیه و رهبری بود حمله کردند تا با مذاکره با غول بی شاخ دم استعمار مذاکره کنند ....مذاکره‌‌‌ای بین فقیر و غنی، بین قلدر قدارهکش با ملتی تنها وبی حامی

غرب وشرق به جان‌ملت افتاده بودند و جام زهر را دوباره با اعلام صلح امام حسن علیه السلام مطرح کردند ...

اما غافل ازاینکه دلاوران این‌مرز و بوم با ساخت سلاح و موشک و بمب ، قدرت ایران را به رخ جهان کشاندند وداعش این جرثومه فساد و عصر جاهلیت را در عراق و سوریه نابودکردن و سردار دلها حاج قاسم سلیمانی نوید این پیروزی را به رهبر و ملت دادند

و اینچنین شد که توطئه‌ها تمام شد اما هنوز تفاله‌های استعمار و بازماندگان حکومت پهلوی با شایعه پراکنی و بزرگ کردن شاهان و نشان دادن نقاط ضعف جمهوری اسلامی‌دست وپا میزنند و دراین آهنگ ناموزون برخی از دولتمردان بی غیرت همنوایی آنان هستند ...اما ملت ایران از این پیچ خطرناک هم خواهد گذشت....

صبح صادق نزدیک است و ملت ایران هر چشم ناپاکی را که به فکر خیانت به مردم باشد از حدقه بیرون خواهند آورد

انشاالله

سوتی های ادامه دار مهنا :||
بازدید : 336
پنجشنبه 28 آبان 1399 زمان : 14:38

اعلام میزان افزایش حقوق کارمندان در سال آینده

خبرگزاری صدا و سیما : معاون امور اقتصادی و بودجه سازمان برنامه و بودجه گفت: در بودجه ۱۴۰۰ فروش نفت ۶۵۰ هزار بشکه در نظر گرفته شده است که قیمت هر بشکه ۴۰ دلار پیش بینی می‌شود.

سید حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و بودجه سازمان برنامه و بودجه در جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با ارائه گزارش عملکرد بودجه سال ۹۹ در هفت ماهه امسال، گفت: بودجه امسال ۵۷۱ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که ۲۹۰ هزار میلیارد تومان آن محقق شده است. در بخش مصارف ۳۶ هزار میلیارد تومان در هفت ماهه امسال کاهش داشتیم.

وی افزود: در بودجه ۱۴۰۰ نیز فروش نفت ۶۵۰ هزار بشکه در نظر گرفته شده است که قیمت هر بشکه ۴۰ دلار پیش بینی می‌شود.

پورمحمدی

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: حقوق کارکنان و بازنشستگان در بودجه سال آینده با ۲۵ درصد رشد در نظر گرفته شده است.

براساس این گزارش، پورمحمدی در جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، گزارش مبسوطی از عملکرد هفت ماهه منابع و مصارف عمومی‌قانون بودجه و هدفمندی در سال ۱۳۹۹ و برآورد منابع و مصارف عمومی‌در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و نیز جهت گیری‌های بودجه سال آینده بر اساس چند رویکرد اقتصاد مقاومتی و جهش تولید ارائه کرد

سوتی های ادامه دار مهنا :||
بازدید : 298
چهارشنبه 27 آبان 1399 زمان : 10:36

بازدید : 317
چهارشنبه 27 آبان 1399 زمان : 10:36

وقتی طلاق‌های عاطفی مُد می‌شود؛ توافقی برای فروپاشی زندگی/ آسیب اجتماعی در کمین فرزندان طلاق است

سلیمانی سلیمانی

1 روز پیش

به گزارش سفیرافلاک، خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است که فرزندان در این نهاد پرورش می‌یابند و سالها بعد وارد اجتماع می‌شوند، تشکیل زندگی و خانواده آنقدر از اهمیت بالایی برخوردار است که در دین اسلام، آیات و روایات به آن اشاره شده است.

در درون همین خانواده فرزندان با مهر و محبت والدین پرورش یافته و غرق در محبت پدر و مادری می‌شوند که سالها فضای خانه را برای یک زندگی سالم مهیا کرده اند.

متاسفانه دلایل زیادی در طلاق دخیل هستند، دلایلی مانند نبود تفاهم، مشکلات اجتماعی، اقتصادی، اعتیاد و یا سایر دلایلی که یک زندگی از هم گسسته می‌شود.

خط پایانی زندگی

این در حالیست که تا چند سال پیش واژه‌‌‌ای به نام طلاق توافقی و عاطفی مطرح نبود اما رفته رفته این واژه‌ها در میان برخی از خانواده‌ها رونمایی شد و متاسفانه برخی از خانواده‌ها این نوع طلاق‌ها را خطی بر پایان زندگی مشترک می‌دانند.

دو نفر به دلیل نداشتن توافق در زندگی مشترک، حالا به صورت توافقی از هم جدا می‌شوند و برای خروج از زندگی که دارای مشکلاتی شده، این راه را بهترین و راحت ترین مسیر جدایی انتخاب می‌کنند.

در گذشته طلاق آخرین راه زوجینی بود که به هیچ عنوان شرایط ادامه زندگی را نداشتند، ریش سفیدان و بزرگان فامیل با پادرمیانی در این شرایط وساطت می‌کردند تا دوباره این زوجین به زندگی بازگردند و تا جایی که امکان داشت از وقوع طلاق جلوگیری کنند.

امروزه زوج‌ها گاهی خیلی راحت و بی سرو صدا خودشان شرایطی را برای طلاق فراهم می‌کنند که به نظر می‌رسد زندگی‌هایی که تحمیلی، با عجله، بدون شناخت آغاز شده باشد در اندک زمانی مشکلات روی خود را نشان می‌دهند و کم کم زندگی را برای هر دو نفر سخت می‌کنند تا در نهایت به طلاق برسند.

بسیاری از زوجین برای رهایی از مسیر طولانی طلاق از طلاق توافقی استفاده می‌کنند تا خیلی معطلی نداشته باشند و در کمترین زمان از هم جدا شوند.

بیشتر طلاق‌های توافقی در زوجینی دیده می‌شود که فرزندی ندارند و در نخستین سال‌های زندگی جدا شدن را بر ادامه زندگی ترجیح می‌دهند

مخالفت مجلس با پیش فروش نفت...
بازدید : 281
چهارشنبه 27 آبان 1399 زمان : 10:36

کارشناسان آمریکایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمله سایبری یکی از شاخه‌های جنگ نرم و مجازی است که امروزه نقش بسیار مهمی‌در روند ارتباط کشورها با هم دارد.

با استفاده از یک نقشه دقیق سایبری می‌توان ساختار کل بانکها، دانشگاه‌ها و حتی فروشگاه‌های آنلاین یک کشور را خراب و روند زندگی در آن منطقه را مختل کرد.

جمهوری اسلامی‌ایران در طول دهه اخیر توانسته است، با تلاش خود به یکی از قدرت‌های سایبری جهان تبدیل شود. گروهی از کارشناسان آمریکایی قدرت دفاعی ایران را در حوزه‌های مختلف و به خصوص قدرت سایبری بررسی و با اشاره به توان بالای ایران در این حوزه، جمهوری اسلامی‌را پایدار و سرسخت توصیف کردند.

طاقهای تدافقی ....نابودی خانواده وجامعه
برچسب ها

تعداد صفحات : 0

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی